Hjemmelavede sunde forårsruller

Man kan nemt lave sine egne forårsruller baseret på rispapir, grøntsager og noget kød, f.eks. laks eller kylling. De mætter rigtig meget (man kan typisk kun spise en 3-4 stykker pr. person) og er mere sunde end almindelige forårsruller der skal frituresteges.

Rispapiret og fiskesaucen kan typisk købes i et almindeligt supermarked. Velbekomme.

Du skal bruge

  • Rispapir
  • Laks eller kylling
  • 1 agurk
  • 1 rød peberfrugt
  • hvidkål
  • gulerødder
  • chilisauce
  • fiskesauce
  • citronsaft

Sådan gør du

1.  Laksen eller kyllingen tilberedes og skæres i mindre tynde stykker
2. Hvidkål og gulerødder skæres ud i strimler
3. Peberfrugt og agurk skæres ud i tynde stave
4. En sauce laves af 20 ml fiskesauce, 5 ml citronsaft og chilisauce efter smag.
5. Rispapir puttes i vandbad til det bliver blødt, afdryppes kort på et viskestykke  og så foldes forårsrullerne med alle komponenter indeni.
6. Saucen dryppes der en smule af inden man ruller dem sammen.

Så ser resultatet således ud:

sunde-forårsruller

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*